AS program do Administrowania zasobami i rozliczania Sprzedaży
Jest to program pracujący w środowisku WINDOWS XP/Vista/7/8/10, przeznaczony dla wszystkich podmiotów zajmujących się zarządzaniem i administrowaniem zasobami, np. zarządców wspólnot i zasobów komunalnych, zarządców nieruchomości komercyjnych, deweloperów, spółdzielni mieszkaniowych, Towarzystw Budownictwa Społecznego itp.
Program składa się z następujących modułów:
Podstawowy
Ewidencja zasobów - osiedli, budynków, lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, garaży, gruntów, innych dowolnych zasobów,
Ewidencja kontrahentów i płatników,
Definiowanie dowolnych właściwości zasobów (np. powierzchnia budynku, cena metra kwadratowego w budynku, kubatura osiedla, dodatkowa piwnica, punkt świetlny, kondygnacja), składników opłat i sposobów ich naliczania oraz kont i ich składników,
Różnicowanie stawek opłat na osiedla, budynki i lokale oraz dowolnie tworzonych grup lpkali,
Rejestr zmian w zasobach z datą, od kiedy obowiązują,
Niezależność naliczania wymiarów czynszu i wprowadzania zmian w zasobach,
Wprowadzanie dokumentów wpłat, odsetek i korekt z podziałem na typy - np. wpłaty PKO - czynsz, wpłaty dodatków mieszkaniowych, korekty wymiaru, wpłaty kasa - fundusz remontowy itp.,
Automatyczne naliczanie odsetek wg różnych metod,
Możliwość automatycznego rozdzielania wpłat na składniki czynszu oraz prowadzenie dla nich oddzielnych rozliczeń,
Rozliczenia płatników dostępne na bieżąco w dowolnych układach,
Import danych o zużyciu mediów,
Eksporty i importy do i z programów zewnętrznych – np. Finansowo - Księgowych,
Bogato sparametryzowane wydruki,
Dostęp do strony internetowej bezpośrednio z programu - np. w celu jego aktualizacji.
Liczniki
Ewidencja dowolnych liczników głównych i indywidualnych - np. zimnej wody, ciepłej wody, CO itp.,
Dowolne rodzaje rozliczeń - np. dostawa zimnej wody (suma wskazań liczników zimnej i ciepłej wody), dostawa ciepła (wskazanie licznika CO),
Wprowadzanie odczytów liczników - rozróżnianie odczytów końcowych i pośrednich oraz szacunkowych,
Rozliczenia liczników uwzględniające rzeczywiste zużycie i sumę zaliczek,
Automatyczne tworzenie faktur korygujących dla rozliczeń mediów,
Wyliczanie różnic zużycia dla dowolnie złożonych struktur liczników głównych, podliczników i liczników Indywidualnych,
Dostępne na bieżąco rozliczenia liczników,
Wydruki rozliczeń liczników.
Windykacje wewnętrzne (ugody) i sądowe
Rejestracja porozumień (ugody) zawartych z płatnikami w zakresie spłat (raty) i umorzeń,
Rejestracja spraw oddanych do sądu i zasądzonych,
Automatyczne księgowania i przeksięgowania związane z ugodami, umorzeniami i windykacjami sądowymi,
Naliczanie odsetek za nieterminowe wpłaty zasądzonych spraw,
Prowadzenie dla płatników oddzielnych kont windykacji i odsetek od windykacji,
Dostępne na bieżąco rozliczenia windykacji płatników.
Faktury
Automatyczne tworzenie faktur na podstawie naliczeń wymiarów za dowolny okres,
Wprowadzanie faktur i ich korekt oraz automatyczne uwzględnianie ich w kartotece kont,
Eksport faktur do programu Finansowo Księgowego,
Bieżący dostęp, w układzie miesięcznym, do utworzonych faktur płatników, możliwość ich edycji,
Tworzenie szablonów numeracji faktur dla dowolnych grup płatników,
Drukowanie faktur wg ustalonych form.
Noty odsetkowe
Automatyczne tworzenie not odsetkowych za okres od poprzedniej noty do podanego dnia,
Pokazywanie cząstek odsetkowych,
Bieżący dostęp, w układzie miesięcznym, do utworzonych not, możliwość ich edycji,
Drukowanie not wg ustalonych form.
Dodatki mieszkaniowe
Rejestr decyzji o przyznaniu dodatków,
Automatyczne tworzenie dokumentów wpłat, zawieszanie i odwieszanie dodatków,
Wydruki - między innymi wydruk decyzji o przyznaniu dodatków, wydruk płatników spełniających warunek zawieszenia dodatków.
Wyciągi bankowe
Import elektronicznych wyciągów bankowych,
Ręczne wprowadzanie wyciągów bankowych,
Tworzenie wspólnej bazy płatników dla rozproszonych administracji,
Podział wyciągów na dotyczące AS-a i obce,
Automatyczne tworzenie dokumentów wpłat z zaimportowanych wyciągów dotyczących AS-a,
Wydruki wyciągów z bogatymi możliwościami filtrowania i sortowania.
Wspólnoty:
Ewidencja wspólnot,
Ewidencja właścicieli i najemców,
Ewidencja płatników grupowych - właścicieli lokali najemców,
Rozliczenia funduszu remontowego, kosztów, pożytków, mediów oraz innych składników finansowych.
Członkowie
Ewidencja członków i współczłonków,
Wyświetlanie na karcie członka jego lokali z dowolnymi właściwościami zasobów i wkładów (np. powierzchnia lokalu, wkład wymagany, wkład bieżący) oraz informacjami o dacie przydziału, tytule prawnym, numerze aktu prawnego, ewentualnej dacie założenia i numerze księgi wieczystej lokalu,
Definiowanie dowolnych właściwości członków,
Kreator definiowania nowego płatnika i przydziału lokalu,
Bogaty zestaw wydruków stałych i definiowanych.
Właściciele
Ewidencja właścicieli własności wyodrębnionych (gromadzone dane - status właściciela, tytuł prawny do lokalu, data jego otrzymania i numer, data nabycia i zbycia lokalu, numer księgi wieczystej lokalu, obciążenie hipoteki lokalu i inne),
Wyświetlanie na karcie właściciela dowolnych właściwości zasobów, członków i wkładów,
Definiowanie dowolnych właściwości właścicieli,
Filtrowanie i szukanie po adresie, numerze lokalu i numerze księgi wieczystej lokalu oraz po nazwisku właściciela,
Wydruki definiowane.
Wkłady
Ewidencja wkładów płatników i oczekujących,
Automatyczne tworzenie kart wkładów dla nowych płatników na podstawie kartoteki zasobów,
Wyświetlanie na karcie wkładów płatników dowolnych właściwości zasobów (np. powierzchni lokalu, rodzaju własności, ceny metra kwadratowego w budynku),
Definiowanie dowolnych właściwości wkładów (np. wkład pierwotny, wkład początkowy, wkład wymagany, wkład bieżący),
Rejestr zmian właściwości wkładów z datą, od kiedy obowiązują,
Definiowanie dowolnych operacji dla pojedynczych płatników (np. zmiana wartości wkładu wymaganego, waloryzacja wkładów), dla par płatników (np. przekształcenia własnościowe) albo oczekujących,
Definiowanie dowolnych zmiennych dla operacji (np. współczynnik korygujący, procent wymaganego wkładu, współczynnik waloryzacji),
Rozliczenia płatników i oczekujących dostępne na bieżąco w dowolnych układach dla dowolnych kont (np. wkłady budowlane, wkłady mieszkaniowe, umorzenia),
Bogaty zestaw wydruków stałych i definiowanych.
Dokumentacja graficzna zasobów
Gromadzenie rysunków, planów, zdjęć z dokumentacji projektowej oraz wszelkich innych obiektów graficznych dotyczących zasobów,
Przypisywanie dowolnej ilości obiektów graficznych do dowolnego poziomu hierarchii zasobów – lokali, klatek, budynków, nieruchomości, osiedli oraz poziomu wszystkich zasobów (np. całej spółdzielni),
Opisywanie, podgląd i edycja zgromadzonych obiektów graficznych – np. dopisywanie lub usuwanie elementów tekstowych lub graficznych,
Umieszczanie na wydrukach definiowanych obiektów graficznych lub ich bezpośrednie drukowanie.
Remonty
Rejestracja zgłaszanych prac remontowych dotyczących różnych obiektów np. budynków, lokali wraz z listą załączników - plik dowolnego typu (np. pdf, jpg, doc ...).
Zapisywanie informacji o zgłoszeniu, przekazaniu do wykonania prac oraz samym wykonaniu.
Klasyfikacja wg rodzaju robót.
Rozliczenia: cena remontu, ewidencja zapłat, saldo rozliczenia.
Filtrowanie remontów wg rodzaju robót, wskaźnika wykonania, zleceniobiorcy, treści w opisie, ceny, zapłaty i numeru dokumentu zapłaty.
Definiowanie i tworzenie wydruków remontów.
Przeglądy
Rejestracja wykonanych przeglądów budynków. Dane przeglądu: data wykonania, nazwa budynku, typ przeglądu, cykl, długość cyklu, uwagi, lista zaleceń poprzeglądowych, lista załączników - plik dowolnego typu (np. pdf, jpg, doc ...).
Automatyczne wyliczanie daty przeglądu do wykonania, następnego i poprzedniego przeglądu, zwłoki, ilości dni pozostałych do następnego przeglądu oraz terminu wykonania.
Automatyczne wyróżnianie przeglądów o zbliżającym się terminie wykonania - tzw. pierwsze i drugie przypomnienie oraz o przekroczonym terminie.
Filtrowanie przeglądów zaznaczonych, wg dat wykonania, budynków, rodzajów cyklu, długości cyklu, terminu wykonania, pierwszego i drugiego przypomnienia, poprzednio i ostatnio wykonanych, wg trybu zaleceń i tekstu w uwagach do zaleceń.
Automatyczne przesuwanie cyklu przeglądom nakładającym się w czasie.
Określanie okresu aktywności przeglądu.
Definiowanie i tworzenie wydruków przeglądów.
Moduł można również wykorzystywać do rejestracji wykonanych ubezpieczeń budynków. W tym przypadku automatycznie będą wyliczane daty ubezpieczenia do wykonania, następnego i poprzedniego ubezpieczenia, zwłoki w ubezpieczeniu, ilości dni pozostałych do następnego ubezpieczenia oraz terminu wykonania ubezpieczenia.
Rejestr pism
Otwieranie i zamykanie spraw dotyczących płatników, członków lub kontrahentów – np. sprawa dotycząca niezapłaconych opłat czynszowych za miesiące od stycznia do czerwca 2006 roku,
Automatyczne zapisywanie informacji o wydrukach utworzonych w związku z daną sprawą,
Automatyczne dobieranie wariantu tworzonego wydruku dla danej sprawy – np. płatnikowi zalegającemu z zapłatą, który nie ma otwartej sprawy, automatycznie jest otwierana i drukowana informacja o zaległościach, natomiast zalegającemu płatnikowi z otwartą sprawą i wydrukowaną informacją o zaległościach drukowane jest wezwanie do zapłaty, a jeśli płatnik miał również i to pismo wydrukowane, to drukowane jest wezwanie przedsądowne,
Tworzenie dowolnie złożonych warunków dla decydowania o kolejnych wariantach pism,
Definiowanie typów pism, ich wariantów oraz stanów spraw,
Wyświetlanie rejestru pism w układach płatników, kontrahentów, członków, zasobów (osiedli, budynków, lokali) oraz filtrowanie ich wg typów pism i stanów spraw.
Drukarka Fiskalna
Drukowanie paragonów na drukarce fiskalnej dla faktur,
Drukowanie na fakturach numeru i daty paragonu,
Przesyłanie stawek VAT do drukarki fiskalnej,
Synchronizowanie czasu między drukarką fiskalną a programem AS.
Wysyłanie emaili
Wysyłanie emaili z poziomu ASa wg utworzonych szablonów do wszystkich lub zaznaczonych płatników:
Z fakturami jako załączniki,
Z dowolnymi pismami utworzonymi przez ASa lub poza nim jako załączniki,
Bez załączników.
Tworzenie szablonów emaili:
Pisanie skryptów określających warunek wysłania emaili do płatnika,
Układanie tematu i treści emaila z wykorzystaniem funkcji zwracających np. imię i nazwisko, adres czy saldo opłat.
Rejestr wysłanych emaili.
Wysyłanie SMSów
Wysyłanie SMSów z poziomu ASa wg utworzonych szablonów do wszystkich lub zaznaczonych płatników.
Tworzenie szablonów SMSów:
Pisanie skryptów określających warunek wysłania SMSa do płatnika,
Układanie treści SMSa z wykorzystaniem funkcji zwracających np. imię i nazwisko, adres czy saldo opłat.
Rejestr wysłanych SMSów ze statusem doręczenia.
Kojarzenie uznań z obciążeniami
Kojarzenie uznań - np. wpłat z obciążeniami - np. naliczeniami wymiarów, naliczeniami na podstawie faktur, korektami, rozliczeniami mediów:
- ręczne - wskazywanie obciążeń kojarzonych z uznaniami, możliwość edytowania kojarzonych kwot uznań, - automatyczne - wg najwcześniejszych terminów płatności obciążeń.
Podgląd wszystkich skojarzonych i nieskojarzonych obciążeń płatnika z wykorzystaniem różnych filtrów.
Wydruki skojarzonych i nieskojarzonych obciążeń i uznań w układzie paczek dokumentów lub płatników.
Umowy
Ewidencja umów i aneksów z płatnikami,
Powiązanie umów z Kartoteką zasobów w zakresie stawek, ilości (np. powierzchni użytkowej) i wartości umownej,
Przypisywanie do umów obiektów graficznych (jpg, pdf, bmp itp.) - np. dokumentów umów, aneksów, załączników itp,
Internetowy dostęp kontrahentów użytkownika programu AS do rozliczeń i składników opłat, danych lokalu, kont wpłat, faktur i wszelkiego rodzaju pism wysyłanych dotychczas zwykłą pocztą do kontrahenta (np. zawiadomień o zmianie opłat, rozliczeń mediów, wezwań do zapłat itp.),
Internetowy dostęp członków zarządu wspólnot do ogólnych rozliczeń wspólnot oraz do rozliczeń w układzie właścicieli,
Internetowy dostęp kontrahentów do komunikatów z dowolnymi załącznikami - dokumenty (pdf, doc, ...), zdjęcia (jpg, ...), filmy (wmv, avi, ...), udostępnianych przez administratora iASa,
Poczta – wymiana wiadomości wraz z załącznikami w ramach otwartych tematów między kontrahentami i administratorem z ich paneli,
Anonsowanie wiadomości emailami,
Przypominanie haseł za pomocą poczty elektronicznej.
System haseł chroniący przed nieuprawnionym dostępem.
iGłosowanie
Moduł jest częścią iASa i służy do przeprowadzania przez internet głosowań właścicieli wspólnot nad uchwałami.
Może być wykorzystywany jako uzupełnienie głosowania tradycyjnego. Głosy oddane tradycyjnie wprowadzane są do modułu i pokazywane łącznie z głosami oddanymi przez internet.
Głosowania definiuje się przede wszystkim dla właścicieli tworzących wspólnoty. Można je również zdefiniować jako ankiety lub zapytania skierowane do dowolnej grupy kontrahentów.
Dla obiektów takich jak np. hale garażowe moduł potrafi utworzyć tzw. podgłosowania powiązane z głosowaniami wspólnoty.
Właściciele głosują udziałami procentowymi lub wyrażonymi za pomocą ułamków zwykłych.
Właściciele lokali najemców głosują sumą udziałów swoich lokali.
Moduł składa się z paneli administratora i kontrahenta.
Panel administratora:
Wprowadzanie głosowań,
Określanie okresu aktywności głosowania i czasu jego wyświetlania w internecie w panelu kontrahenta,
Dołączanie załączników głosowania w postaci plików pdf, doc, jpg, wmv, mvi itp,
Wyświetlanie na bieżąco wyników głosowań,
Wprowadzanie głosów oddanych tradycyjnie,
Wprowadzanie wyników podgłosowań,
Podgląd głosów oddanych przez właścicieli wspólnoty,
Tworzenie dowolnych grup kontrahentów dla przeprowadzania zapytań lub ankiet,
Drukowanie zestawień głosowań,
Drukowanie szczegółowych wyników poszczególnych głosowań,
Archiwizowanie głosowań,
Wprowadzanie parametrów definiujących głosowania i podgłosowania.
Panel kontrahenta:
Oddawanie głosów przez właścicieli,
Drukowanie kart dla oddanych głosów,
Oglądanie wyników głosowania po jego zakończeniu.
iMedia
Moduł jest częścią iASa. Dostępny jest w panelu kontrahenta.
Wyświetla w formie tabel i wykresów analizę zużycia mediów przez kontrahenta na podstawie ostatnich trzech odczytów.
Analizowane są ilościowo zużycia poszczególnych liczników oraz wartościowo i ilościowo zużycia wg rodzajów rozliczeń (np. dostawy wody, podgrzania, ścieków itp.).
Analizę zużycia w formie tabel można otrzymać dla wybranego lub dla wszystkich miesięcy rozliczeń.
Wykresy zużycia wykonywane są dla wybranych albo dla wszystkich liczników lub rodzajów rozliczeń.
iForum
Moduł jest częściąiASa. Dostępny jest w panelu administratora i kontrahenta.
Umożliwia dyskusję między kontrahentami wspólnoty lub nieruchomości i administratorem.
Może być używany do dyskusji w czasie trwania internetowego głosowania.