Windowsowy następca programu FK DOS sprzedawanego przez naszą firmę od początku lat 90-tych. Posiada znacznie rozbudowaną funkcjonalność swojego poprzednika oraz bogatą windowsową grafikę. Okienka wyposażone w kreatory kolumn, zaawansowane szukanie, szukanie nadążne, filtrowanie, zaznaczanie, definiowanie skrótów klawiszowych i wiele innych pożytecznych funkcji nadają OSKAROWI nową, niepowtarzalną jakość. Program posiada nowoczesne rozwiązania dotyczące wydruków. Zestaw ponad sześćdziesięciu wydruków stałych może być modyfikowany przez użytkownika lub wzbogacany o nowe, własne wydruki. OSKAR został wyposażony w zaawansowane funkcje importów danych z innych programów. Import danych z FK DOS do OSKARA realizowany jest automatycznie po wyborze opcji. W sposób szczególny rozwinięta jest komunikacja z naszym systemem do Administrowania zasobami rozliczania Sprzedaży – AS.
Oprogramowanie systemu składa się z:
wersji standardowej,
modułów dodatkowych.
Wersja standardowa obejmuje:
obsługę bilansu otwarcia,
rejestrację dokumentów obrotu,
prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupu VAT,
automatyczne dekretowanie dokumentów z rejestrów VAT,
definiowanie i tworzenie na potrzeby własne jak i zewnętrzne dowolnych sprawozdań na podstawie informacji zawartych w kartotece kont.
w szczególności definiowanie i tworzenie sprawozdań finansowych wchodzących w skład e-Sprawozdania (Bilans, RZiS metoda porównawcza i kalkulacyjna, Zestawienia zmian w kapitale funduszu własnym, Rachunek przepływów pieniężnych metoda bezpośrednia i pośrednia, Rozliczenie różnicy pomiędzy podstawą opodatkowania a wynikiem finansowym)
moduł współpracuje z modułem Tworzenie e-Sprawozdań finansowych
ewidencja środków trwałych (ŚT) oraz wartości niematerialnych i prawnych (WNiP),
dostęp do kartoteki ŚT w trzech niezależnych układach - wg klasyfikacji ŚT, podziału wewnętrznego oraz miejsc użytkowania,
ewidencja wszystkich wymaganych przepisami dokumentów związanych z ŚT i WNiP,
automatyczne dekretowanie dokumentów ŚT,
naliczanie amortyzacji bilansowej i podatkowej wg metody liniowej, degresywnej albo naturalnej,
kalkulator amortyzacji pokazujący amortyzację w czasie aż do całkowitego umorzenia ŚT,
definiowanie właściwości ŚT
Prezentacje graficzne
graficzne prezentowanie różnorodnych analiz obrazujących zmiany wielkości ekonomicznych w czasie oraz relacje między nimi,
tworzenie wykresów w postaci słupków, linii, kół itp. dowolnych kwot planu kont w dowolnych układach – np. miesięcznych i rocznych przychodów, kosztów, zysków, należności, zobowiązań, stanu zapasów materiałowych, środków finansowych na kontach w banku itd.,
ujmowanie kwot w serie pozwalające na jednym wykresie umieszczać np. przychody, koszty i zysk, na innym należności i zobowiązania albo koszty w układzie rodzajowym lub miejsc powstawania,
definiowanie i aktualizowanie dowolnych prezentacji,
słownik grup kont wykorzystywany do syntetycznego przedstawiania kwot,
wydruki zawierające dane kwotowe i procentowe w układzie serii i elementów, analitycznie i syntetycznie
Projektowanie wydruków
Fakturowanie
tworzenie i drukowanie faktur sprzedaży,
tworzenie i drukowanie faktur korygujących,
drukowanie zestawień faktur,
automatyczna dekretacja faktur sprzedaży i faktur korygujących wg szablonu,
obsługa refaktur: automatyczne tworzenie refaktur sprzedaży i zakupu.
Tworzenie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK)
tworzenie V7M i V7K w strukturze XML zgodnie z wymogami MF
tworzenie JPK_KR, JPK_WB, JPK_VAT i JPK_FA w strukturze XML zgodnie z wymogami MF
walidacja JPK
tworzenie plików tekstowych JPK
eksport JPK do Excela
opisy pól wynikowych JPK
Tworzenie e-Sprawozdań finansowych
zapisywanie sprawozdań finansowych wraz z załącznikami w jednym pliku o strukturze XML zgodnie z wymogami aktualnie obowiązujących przepisów
walidacja e-Sprawozdania
tworzenie wydruków kontrolnych
moduł współpracuje z modułem Redakcja zestawień statystycznych, sprawozdań wewnętrznych, bilansu
Rozliczanie kosztów międzyokresowych
prowadzenie tzw. rejestru rozliczeń międzyokresowych (RM), do którego dopisywane są automatycznie pozycje powiązane z fakturami rejestru VAT posiadającymi wskaźnik RM
dane podawane podczas ustawiania wskaźnika RM (opis, ilość miesięcy do rozliczeń kosztów oraz konta zespołów 4, 5 i 6) przenoszone są do pozycji w rejestrze RM
edytowanie, usuwanie i ręczne dopisywanie pozycji w rejestrze RM
generowanie miesięcznych dekretów dla pozycji rejestru RM aż do uzyskania zerowego salda konta zespołu 6 związanego z daną pozycją